wtorek, 29 stycznia 2013

Wdzięczność dodaje skrzydeł...


Tempo życia, wielość obowiązków i ról - jak się w tym nie pogubić? Być może pomocna może być wyrażona wdzięczność lub świadomość tego co czujemy i czego, tak naprawdę potrzebujemy...

 ***
Żyrafa Bibi wróciła z dorocznego zjazdu Żyraf. To były niezwykłe dni spędzone z towarzystwie Żyraf z całego świata.
Choć nie wszystkie znała czuła się z nimi dobrze, miała łatwość w rozmawianiu z nimi i dzieleniu się swoimi przemyśleniami. Pomimo tego, iż ponad tydzień była daleko od swojej chatki czuła się tam jak w domu.
Podczas rozmów z innymi Żyrafami miała rozluźnione ciało, spokojny wyraz twarzy i wesoło kiwające się na boki różki. Czuła radości , spokój i zaciekawienie.
Bardzo ważne są dla niej szczerość, autentyczność i sprawianie by życie wokół było piękniejsze. Zależy jej także by wspólnie z innymi zwierzętami dbać o przyrodę, naszą planetę Ziemię a także o siebie nawzajem, by traktować się z szacunkiem. Dlatego tak bardzo cieszyła się – widząc i słysząc,że inne Żyrafy ze zjazdu podzielają jej potrzeby!

- Świetnie – mruknęła wesoło do siebie Bibi – wspólnie możemy zrobić więcej! Tyle otwartych serc i pozytywnej energii to niezwykła moc.

Teraz po powrocie do Leśnego Zakątka zdała sobie sprawę, że jest naprawdę bardzo zmęczona. Szyja ja pobolewała, w nogach czuła napięcie a różki lekko oklapły. Program Zjazdu Żyraf był bardzo napięty. Wiele działo się w tych dniach: były spotkania i dyskusje o ważnych Żyrafich sprawach, zabawy i tańce w kręgu a pomiędzy wiele rozmów z Żyrafami z różnych zakątków Ziemi.

Ostatniego dnia na Zjeździe Żyraf Bibi postanowiła zaplanować konkretne rzeczy na których chce się skupić w nadchodzących miesiącach. były nimi:
• Spędzać czas z przyjaciółmi, bo naprawdę bardzo ich lubię i zatęskniłam za naszymi wspólnymi przygodami.
• Mówić o swoich uczuciach i potrzebach, by dzięki temu przyjaciele mogli mnie lepiej zrozumieć.
• Wsłuchiwać się w wypowiedzi przyjaciół w poszukiwaniu ich uczuć i potrzeb – by lepiej zrozumieć co jest dla nich ważne.
• Okazywać wdzięczność – gdy ktoś coś zrobi co mi sprawi radość – o choćby jak Zenonek ostatnio naprawił mi zepsutą piłkę – mówić o tym, co mi się podoba w tym zachowaniu i dlaczego to jest dla mnie ważne. 

- O tak – pomyślała Bibi – zaraz pobiegnę do Zenonka i powiem mu, że bardzo mu dziękuję za naprawienie piłki bo dzięki temu mogę się nią bawić a bardzo to lubię i to mi często poprawia humor!
Powiem mu też, że się za nim stęskniłam, gdy przez tydzień się nie widzieliśmy. Rozmowy z nim są dla mnie ważne i ciekawe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz